Ministerul Afacerilor Interne

COMUNICAT DE PRESĂ NR. 10 din 10.05.2024

În perioada 29.04.2024 – 09.05.2024, serviciile publice comunitare de pașapoarte din țară au preluat 31.634 cereri de pașaport, fiind eliberate 26.113 documente de călătorie.

De asemenea, în perioada de referință, au fost preluate, atât în țară, cât și în străinătate, 3.988 de cereri de pașapoarte pentru cetățenii români cu domiciliul în străinătate.

Totodată, prin intermediul serviciului de programare on-line pentru depunerea cererilor de pașapoarte, disponibil pe platforma HUB de servicii a Ministerului Afacerilor Interne, în perioada 29.04.2024 – 09.05.2024, au fost efectuate programări pentru 29.012 persoane, iar aproximativ 4,7% dintre acestea au efectuat programarea în vederea depunerii cererii pentru eliberarea pașaportului în aceeași zi.

Pentru următoarele 90 de zile, prin intermediul platformei de programări on-line https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/harta, au fost efectuate 34.747 programări on-line, gradul de ocupare al programărilor on-line fiind de doar 26,75 %. Având în vedere aceste aspecte, pentru ca timpul de așteptare la ghișeu să fie zero, recomandăm cetățenilor să se programeze pentru obținerea pașaportului românesc, accesând platforma de programări on-line https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/harta.

În ceea ce privește termenul mediu de soluționare a cererilor de eliberare a pașapoartelor simple electronice, înregistrat la nivel național în cazul persoanelor care au solicitat ridicarea documentului de călătorie din țară, în perioada 29.04.2024 – 09.05.2024, acesta a fost de 1.54 zile lucrătoare, în timp ce, pentru persoanele care au optat pentru ridicarea pașaportului simplu electronic de la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, timpul mediu înregistrat de la preluarea cererii și până la expedierea pașaportului simplu electronic către Ministerul Afacerilor Externe, a fost de 2 zile lucrătoare.

 

În ultimele 10 zile au fost transmise 14.689 SMS-uri de informare cu privire la recepția pașapoartelor în ghișeele de eliberare, având ca efect eliberarea unui număr de 3.157 de pașapoarte în aceeași zi (21%) și 3.212 în următoarea zi lucrătoare (22%).

În perioada menționată, 3.509 cetățeni români, care dețin documente de călătorie valabile, au fost notificați prin SMS cu privire la expirarea pașapoartelor în următoarele 6 luni.

 

Aducem în atenție faptul că, în conformitate cu prevederile HG nr. 444/2024 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 94/2006, cetățenii români vor putea opta pentru primirea pașapoartelor simple electronice la orice adresă din țară, pe care aceștia o indică la momentul depunerii cererii de pașaport simplu electronic, fără costuri suplimentare.

 

Acest demers a fost realizat pentru a veni în întâmpinarea nevoii crescute a cetățenilor de a primi pașapoartele simple electronice, prin intermediul serviciilor de curierat, la orice adresă de pe teritoriul României, nemaifiind necesar ca aceștia să aștepte acasă (la domiciliu sau la reședință) primirea pașaportului.

 

Direcția Generală de Pașapoarte, împreună cu integratorul proiectului pașaportului electronic românesc, Compania Națională Imprimeria Națională SA, vor operaționaliza serviciul, cel târziu până la data de 01.01.2025, concentrându-se pe optimizarea și accelerarea implementării acestui proiect.

 

 

COMPARTIMENTUL RELAȚII PUBLICE

comunicat de presa nr. 10 – 29.04-09.05

Sari la conținut