Ministerul Afacerilor Interne

COMUNICAT DE PRESĂ NR.3 din 07.03.2022

Încă de la primele semnale de creștere a volumului solicitărilor de pașapoarte, pentru evitarea supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte, Direcția Generală de Pașapoarte a recomandat instituțiilor prefectului, în cadrul cărora sunt organizate serviciile publice comunitare de pașapoarte, dispunerea prelungirii programului de lucru cu publicul, precum și suplimentarea, până la capacitatea maximă, a stațiilor de preluare a cererilor, utilizate la nivelul  structurilor teritoriale de pașapoarte.

În acest context, în prezent, a fost prelungit programul de lucru cu publicul de luni până vineri, astfel:

– în intervalul orar 08.00 – 20.00: S.P.C.P. Argeș, București, Constanța, Dolj, Timiș și Satu Mare;

– în intervalul orar 08.30 – 20.30 SPCP Galați;

– în intervalul orar 08:00-18:00: S.P.C.P. Botoșani și Suceava, iar în ziua de miercuri programul de lucru cu publicul realizându-se în intervalul orar 08.00-18.30;

– în intervalul orar 08:30 – 18.30: S.P.C.P. Brăila, Buzău, Cluj, Dâmbovița și Ilfov;

– în intervalul orar 08:30 – 18.30: S.P.C.P. Teleorman începând din data de 08.03.2022.;

– în intervalul orar 08:00 – 20.00: S.P.C.P. Călărași începând din data de 08.03.2022.

 

În cazul structurilor de pașapoarte care încă nu și-au prelungit programul de lucru cu publicul, Direcția Generală de Pașapoarte a recomandat efectuarea unei analize de către conducerea instituțiilor prefectului și a serviciilor publice comunitare de pașapoarte, cu privire la oportunitatea luării acestei măsuri în funcție de numărul de solicitări.

Având în vedere cele expuse, recomandăm verificarea programului de lucru cu publicul prin accesarea site-urilor instituțiilor prefectului, la secțiunea „Pașapoarte – Adresa și programul de lucru”.

Totodată, pentru  a asigura eliberarea pașapoartelor într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluționării, a unei categorii de solicitări de la structurile de pașapoarte încărcate la cele cu un aflux mai mic.

Pe această cale, precizăm și faptul că, pentru procesarea tuturor solicitărilor de pașapoarte adresate de către cetățeni, inclusiv de către cei fără programare prealabilă, în tot sistemul de pașapoarte se lucrează la capacitatea maximă, iar, în prezent, termenul mediu la nivel național de eliberare a pașaportului simplu electronic se menține la două zile lucrătoare.

În situația în care cetățenii nu mai identifică locuri disponibile pentru programare în perioada dorită, aceștia pot verifica disponibilitatea la alte structuri teritoriale de pașapoarte.

Adresăm rugămintea cetățenilor care au efectuat o programare și nu se mai pot prezenta pentru depunerea cererii de eliberare a documentului de călătorie, să anuleze programarea respectivă, prin accesarea butonului ”Anulează programare” din e-mail-ul de confirmare.

Menționăm că, întrucât aplicația de programare on-line este accesată în prezent de un număr tot mai mare de solicitanți, există posibilitatea ca timpii de răspuns să fie peste media obișnuită.

Pentru evitarea deplasării la sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte în vederea ridicării pașaportului simplu electronic, recomandăm cetățenilor să solicite, cu ocazia depunerii cererii, expedierea documentului de călătorie prin serviciile de curierat la domiciliul sau la reședința titularului (cu suportarea de către aceștia a contravalorii serviciului prestat, respectiv 11,30 lei cu TVA inclus).

Sari la conținut