Prima pagină | Hartă site | Ajutor | Contact    
 
 
Despre instituție
Informații de interes public
 
 
Furnizarea datelor din R.N.E.P.S.
Eliberarea adeverinţei referitoare la exercitarea dreptului la libera circulaţie în străinătate / istoric paşapoarte
Eliberarea adeverinţei pentru scutire de taxe vamale
Studierea dosarului personal de paşapoarte
Contact          
Carieră          
Media          
Date deschise
Protecţia datelor cu caracter personal
Proiecte fonduri europene
Transparenţă decizională
Informatii utile pensionari M.A.I.
 

ATENTIONARE !            INFORMATII M.A.E.

GHIDUL
Serviciilor Consulare
   

 

Întrebări frecvente

 

 

16. PAȘAPORT PIERDUT. CUM PROCEDEZ?

  • Procedură specială de urmat dacă un cetățean își pierde sau i-a fost furat pașaportul acasă sau într-o altă țară a UE:
  •            Pierderea pașaportului se declară de îndată de către titular sau, după caz, de către părinții minorului, reprezentanții legali ori însoțitorii acestuia, la cea mai apropiată unitate de poliție sau la orice serviciu public comunitar de pașapoarte ori la Direcția Generală de Pașapoarte, iar în străinătate, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.

               În cazul declarării pierderii la organele de poliție, acestea au obligația de a elibera o adeverință care să ateste declararea evenimentului respectiv.

               Obligația declarării pierderii documentului de călătorie poate fi realizată și cu ocazia depunerii cererii pentru eliberarea unui nou pașaport, situație în care titularul/părinții minorului sau reprezentanții legali va/vor declara pe propria răspundere împrejurările producerii evenimentului.

               Furtul pașaportului se declară de îndată, de către titular sau, după caz, de către părinții minorului, reprezentanții legali sau însoțitorii acestuia, la cea mai apropiată unitate de poliție din țară sau de pe teritoriul statului în care s-a produs evenimentul, solicitând eliberarea unei adeverințe care să ateste declararea evenimentului respectiv.

               Soluționarea cererii pentru eliberarea pașaportului simplu electronic sau pașaportului simplu temporar în cazul furtului pașaportului anterior, este condiționată de prezentarea unei adeverințe care să ateste declararea evenimentului, eliberată de organele de poliție din România sau de autoritățile de pe teritoriul statului în care s-a produs evenimentul, însoțită de o traducere a acesteia, efectuată de un traducător autorizat.


  • Dacă este posibil să obțineți un document de călătorie de urgență (ETD):

  •            Pentru cetățenii români aflați în străinătate care nu mai posedă document de călătorie valabil, misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României eliberează titlul de călătorie numai pentru ca titularul să se întoarcă în țară.

               Valabilitatea titlului de călătorie este de cel mult 30 de zile și încetează de drept la data intrării titularului în România.

               Ministerul Afacerilor Externe stabilește proceduri pentru stabilirea identității cetățenilor români care solicită titlu de călătorie și pentru eliberarea acestor documente.



     
       
       
     
       
       
    LINK-uri UTILE
       

       
     

       
     

    Recomandari: Rezolutie video minim 1024x768, high color, Internet Explorer minim versiune 6.0