Ministerul Afacerilor Interne

COMUNICAT DE PRESĂ NR. 12 din 27.11.2023

Direcția Generală de Pașapoarte informează cetățenii că, în conformitate cu prevederile art. 139 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii republicat, în zilele de 30 Noiembrie și 1 Decembrie a.c., la nivelul structurilor de pașapoarte nu se va desfășura activitatea de lucru cu publicul.

 

De asemenea, având în vedere faptul că ne apropiem de o perioadă specială pentru toți românii, cea a Sărbătorilor de Iarnă, ocazie cu care mulți cetățeni se reîntorc în țară sau aleg să călătorească în afara ei, recomandăm tuturor celor care intenționează să solicite eliberarea unui pașaport să își facă din timp programare prin platforma https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/harta și să se asigure că, în momentul depunerii cererii de pașaport, vor avea asupra lor toate documentele necesare.

 

În prezent, pentru a veni în sprijinul solicitanților de pașapoarte, termenul de eliberare a pașapoartelor simple electronice este de 5 zile lucrătoare, pentru cererile depuse în țară și pentru care solicitantul a cerut ridicarea din țară.

 

În funcție de volumul cererilor aflate în curs de soluționare, la nivel național acest termen poate fi mai mic (spre exemplu, în săptămâna 13.11.2023 – 17.11.2023, termenul mediu înregistrat la nivel național pentru eliberarea pașaportului simplu electronic a fost de 2 zile).

 

Astfel, având în vedere termenul foarte scurt de eliberare a pașaportului simplu electronic, încurajăm cetățenii să opteze pentru acest tip de document de călătorie, cu precizarea că, pentru pașaportul simplu temporar, termenul de eliberare este de 10 zile lucrătoare, respectiv de până la 3 zile lucrătoare, însă, în această ultimă situație, cererea trebuie să fie însoțită de documente care să ateste motivele de sănătate, familiale sau profesionale, care determină necesitatea şi urgenţa deplasării în străinătate.

Sari la conținut